کانون وکلای دادگستری کرمان از وکلای ایثار گر تجلیل به عمل آورد: “از عرصه دفاع از کشور تا عرصه دفاع از مردم”

کانون وکلای دادگستری کرمان از وکلای ایثار گر تجلیل به عمل آورد

به گزارش روابط عمومی کانون وکلا دادگستری کرمان مجید شعبانی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران در دفاع مقدس اظهار داشت: حادثه جانگداز منا را که منجر به درگذشت جمع کثیری از هموطنان و مسلمانان جهان گردید، تسلیت عرض میکنم.

وی در ادامه افزود: کانون وکلای دادگستری استان کرمان همراه با سایر کانون ها آمادگی خویش را نسبت به احقاق حقوق مصدومین و بازماندکان از طریق مراجع قضایی و بین المللی اعلام مینماید.آماده ایم تا با تشکیل تیم تخصصی به هم وطنان معاضدت لازم را ارائه دهیم.وی از دولت درخواست نمود تا در کنار سایر قوا در قبال این حادثه اقدام قاطع و قانونی در چهارچوب اصول و قواعد بین المللی بعمل آورد تا در آینده اقدامات پیشگیرانه از سوی عربستان صورت گرفته و خاطیان به سزای عمل خود برسند..

رئیس کانون وکلای استان کرمان بیان داشت: هفته دفاع مقدس را که دلالت بر مقاومت و ایستادگی دلیرمردان این کشور در عرصه جهاد و نبرد با دشمانان این مرز و بوم دارد، گرامی می داریم.

شعبانی با اشاره به اینکه وکلای جانباز و رزمنده مایه افتخار و مباهات ما هستند، گفت: شما بزرگواران با وجود مشقت ها و مصانب جسمی و روانی که دارید در طول زندگیتان عرصه دفاعی را رها نکردید و نخواهید کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم ما به وجود شما ایثارگران و رزمنده ها و جانبازان افتخار می کنند تصریح کرد: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم جایگاه ویژه ای را برای ایثار و ایثارگران تعریف فرموده و تجلیل از آنها را برای همه مردم واجب دانسته است.

شعبانی اذعان داشت: گویی که خداوند تقدیر شما را با امور دفاعی گره زده است. دیروز در عرصه دفاع از مرزوبوم در جبهه و امروز در عرصه دفاع از حق در محکمه، دیروز دفاع با اسلحه و امروز دفاع با قلم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان بیان داشت: جوانان امروز ما بایستی رشادتها، ایثار و دلاوری های شما و خون شهدا را همواره گرامی داشته و زنده نگه دارند..

وی در ادامه افزود: نباید اجازه دهیم که فرهنگ  ایثار در جامعه تضعیف شود که متاسفانه در جامعه امروز کمی کمرنگ شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس سردارانی با رشادتهای بی نظیر وجود داشته، گفت: کسانی که از فرزند و همسر و مال خود گذشتند و جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند. وظیفه مردم حفظ این تاریخ است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار داشت: 25 درصد جمعیت وکلا استان کرمان به فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران اختصاص دارد و 50 تا 60 درصد دیگر تولدشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. بنابراین از مسئولین ارشد دستگاه قضایی درخواست می کنیم که نگرش و نگاه خود را نسبت به وکلا تعدیل نمایند.

شعبانی با اشاره به اینکه امروزه نگاهی که به وکلا می شود با بدگمانی و سوءظن است، بیان داشت: اگر نگاه اولیه با سوء ظن باشد قضاوت عادلانه ای نسبت به وکلای دادگستری صورت نخواهد گرفت.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در ادامه تصریح کرد: امروزه وکلای ما مظلوم واقع می شوند. ما منکر وجود تعداد انگشت شماری از  افراد خاطی دربینمان نیستیم که در قیاس با سایر مشاغل بسیار کمتر است، اما قیاس همه وکلا با این تعداد اندک صحیح نیست.

وی افزود: بایستی فرهنگ جامعه و ارگانها و سازمان هایی که تریبون در اختیار دارند به وکلا تغییر پیدا کند، وکلایی که برآمده از همین انقلاب و نظام و عرصه دفاعی و مدافع آرمان های نظام هستند.

شعبانی در ادامه بیان داشت: انشالله وجود بزرگ مردانی همچون شما که آیینه تمام نمای ایثار، شجاعت و مردانگی و عدالت در بین وکلا هستید این نگاه را تغییر خواهد داد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: امیدواریم تلاش های شما در عرصه دفاع از حق و مظلوم، الگویی برای جوانان این عرصه باشد.

در این مراسم از ایثارگران وکیل در طول  دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمان

طراحی و توسعه در ocode.ir | تمامی حقوق برای کانون وکلای دادگستری استان کرمان محفوظ است