نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کانون وکلای دادگستری کرمان میتواند بازوی نمایندگان مجلس برای قانونگذاری باشد چرا که قانونگذاری امری تخصصی است.
به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور در کانون وکلای دادگستری کرمان، با اعضای هیأت مدیره کانون دیدار و بیان کرد: ارائه خدمات مشاورهای رایگان از سوی وکلای کانون به مراجعینی که بضاعت مالی ندارند قابل تقدیر است چرا که بسیاری از مردم با اندک راهنمایی میتوانند مشکلات خود را حل کنند و از این طریق هم روند دادرسی کوتاه میگردد و هم کمک وکلا شامل حال مردم محروم و آسیبدیده خواهد شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شایسته انجام گرفته در چهارمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان، بیان کرد: امید است جوانان شایسته و توانمندی که زحمات انجام وظایف این دوره هیأت مدیره کانون وکلا را به عهده گرفتهاند همانند گذشته ما را در زمینههای مختلف یاری رساند.
وی به سامانه اطلاعرسانی مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: لازم است کمیسیون پارلمانی کانون وکلای دادگستری کرمان مصوبات کلان قانونگذاری کشور و موضوعات مطرح شده در مجلس را رصد نماید تا بتواند نقطه نظرات سازنده خود را به نمایندگان نیز منتقل کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری درخواست کرد: بهتر است تقسیمبندی در میان حرفه تخصصی وکلا صورت گیرد و تحت عنوان حوزههای مختلف اقتصادی، اراضی، کیفری و غیره به نمایندگان مجلس، مشورتها و نکات لازم را ارائه دهند.
پورابراهیمی با اعلام آمادگی نمایندگان برای حمایت از درخواستهای وکلا در مجلس بیان داشت: وکلا به عنوان وکیل خاص و نمایندگان مجلس به عنوان وکیل عام باید برای دفاع از حقوق شهروندان استقلال داشته باشند و برخی موضوعات از جمله لایحه جامع وکالت که به حیات و ممات وکلا ارتباط دارد با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است.

