نشست خبری رئیس کانون وکلا دادگستری کرمان با اصحاب رسانه

مجید شعبانی پیش از ظهر یکشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش پررنگ و خطیری در رفع آسیب های اجتماعی به واسطه تهیه گزارش ها و پوشش خبری می توانند ایفا کنند.

وی افزود: آزمون وکالت در اوایل آذرماه به طور سراسری در کشور و مستقل در استان ها برگزار می شود.

شعبانی با اشاره به اینکه طی سال جاری 40 نفر کارآموز در سطح استان کرمان بر اساس نیاز شهرها پذیرش داریم، بیان داشت: یک کاهشی را نسبت به سال گذشته در جذب وکیل داریم در واقع بی علت نیست زیرا در سطح استان از نظر تعداد وکیل اشباع هستیم.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: تعداد جذب وکیل بیشتر از این تعداد گرچه به معنی اشتغال زایی است اما صرفا نمی تواند مفید باشد زیرا موجب بیکاری وکلا می شود.

رئیس کانون وکلا استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته تعداد پذیرش در استان باعث شد از استان های دیگر در آزمون وکالت شرکت کنند و ورودی این آزمون از استان های دیگر تامین می شد.

شعبانی در ادامه افزود: در سال گذشته حدود 180 نفر در آزمون وکالت پذیرش داشتیم که 85 درصد غیر بومی بودند.

وی با اشاره به اینکه باید علت شرکت نکردن افراد بومی را در این آزمون آسیب شناسی کرد گفت:سطح پذیرش در استان کرمان نسبت به استان های دیگر بالاتر باشد به طبع از استان هایی مانند تهران، فارس و خراسان به استان کرمان مراجعه می کنند و سهمیه کرمان را اشغال می کنند.

شعبانی افزود: هئیت مدیره کانون وکلای استان کرمان تصمیم بر کاهش سهمیه پذیرش کارآموزان وکالت و نقل و انتقال را برای افراد غیر بومی ممنوع کرد و این افراد به هیچ وجه اجازه نقل ئ انتقال را ندارند.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 920 نفر وکیل پایه یک دادگستری که از تعداد 564 نفر مرد و 356 نفر زن در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارآموزان وکالت در استان کرمان 403 نفر است اذعان داشت: از این تعداد 270 نفر مرد و 133 نفر زن در حال راشتغال هستند.

رئیس کانون وکلا استان کرمان گفت: در طول مدت شش ماه ای که هیئت مدیره جدید کانون تشکیل شده اداره معاضدت قضایی راه اندازی شده است.

شعبانی تصریح کرد: در اداره معاضدتی امکان مشاوره و وکالت رایگان برای افراد بی بضاعت فراهم است و افرادی که توانایی مالی ندارند می توانند به کانون وکلا دادگستری مراجعه و از وکیل معاضدتی استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: افراد بی بضاعت در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با تعداد 10 وکیل معاضدتی می توانند مراجعه کنند و در استقبال خوبی از اداره معاضدتی طول یک ماه اخیر که راه اندازی شده صورت گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: در سطح داخلی کانون وکلا دادگستری کمیسیون هایی را راه اندازی کرده ایم اعم از کمیسیون روابط عمومی، کمیسیون انتشارات، کمیسیون آموزش، کمیسیون کارآموزی، کمیسیون رفاه و کمیسیون ورزش که بازوهای احرایی کانون هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش رفاهی مسائل بیمه وکلا ، برنامه های وام و سفرهای خارج از استان را در نظر گرفته شده است افزود: در کمیسیون انتشارات، اخذ مجوز مجله علمی تخصصی ، خبرنامه کانون که یک شماره از آن انتشار شده راه اندازی کرده ایم.

شعبانی ابراز داشت: طی این دوره کانون وکلا دادگستری کرمان تعامل بسیار خوبی در سطح مراسم سوگند کارآموزان و جلسات شورا قضایی استان و ستاد دیه با دادگستری استان کرمان داشته است.

رئیس کانون وکلا دادگستری استان کرمان گفت: سلسله نشست هایی قضایی مشتر بین کانون وکلا و دادگستری استان کرما به صورت هفتگی با حضور قضات و وکلای متخصص برگزار می شود.

 روابط عمومی کانون وکلا دادگستری استان کرمان

طراحی و توسعه در ocode.ir | تمامی حقوق برای کانون وکلای دادگستری استان کرمان محفوظ است