به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، مجید شعبانی در نشست مشترک فعالان سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان که به مناسبت گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و پاسداشت روز قشر بسیج حقوقدانان در محل کانون سردفتران و دفتریاران برگزار گردید بیان کرد: کانون شهید فیروزی یکی از کانونهای زیر مجموعه سازمان بسیج حقوقدانان و در کانون وکلا مستقر است که با داشتن حدود 400 نفر عضو سعی کردهایم در این مجموعه با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم تعامل خوبی را با این سازمان برقرار کنیم.
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان وجود نهادی مانند سازمان بسیج حقوقدانان در کانون وکلا را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: از مجموعه خانواده یک هزار و دویست نفری عضو کانون وکلا 25 درصد از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و 5 درصد از قضات بازنشسته و مدیران حقوقی دستگاههای اجرائی استان هستند و میتوان گفت ظرفیت بالایی در کانون وکلا برای خدمت به حقوقدانان بسیجی وجود دارد و با تعاملی که مجموعه کانون وکلا با وکلا داشتند فعالیتهای خوبی صورت گرفته و امید است بر تعداد این افراد افزوده شده و شاهد ارتقای نقش بسیج حقوقدانان باشیم.
وی وجود نهادی مانند سازمان بسیج حقوقدانان در کانون وکلا را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: یکی از رسالتهای مهم این نهاد سیاستگذاری در جهت تعامل بین دستگاه قضا به عنوان مجری عدالت از یکسو و مردم و حقوقدانان از سوی دیگر است که میتوان از اعتمادسازی و تقویت اعتماد مردم به دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم، افزایش آگاهیهای حقوقی، رفع برخی شبهات و ایجاد تعامل بین حقوقدانان و دستگاه قضا به عنوان مصادیق آن اشاره کرد.
شعبانی افزود: در ادامه راه سازمان بسیج حقوقدانان میتواند با آسیبشناسی نقاط آسیبزا بین قضات و وکلا با فساد نیز مبارزه کند و با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد میتوان گفت با تلاش سازمان بسیج حقوقدانان این نقاط آسیبزا قابل شناسایی و رفع میباشند.
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان همچنین به نقش موثر سازمان بسیج حقوقدانان در زمینه اقدامات فراملی و بین المللی از جمله تحریمهای ظالمانهای که علیه ملت ایران جاری و ساری است اشاره و عنوان کرد: این نهاد میتواند با وجود حقوقدانان برجسته در سطح استان با طرح دعاوی حقوقی در سطح بین المللی و ارائه دکترین حقوقی نقشآفرینی کند.









