رئیس حوزه قضائی شهرستان رفسنجان: وکلا بازوان دستگاه قضایی و مجریان عدالت هستند

وکلا بازوی توانمند دستگاه قضایی برای اجرای عدالت هستند و دستگاه قضایی برای پیشبرد اهداف خود و دادرسی عادلانه به همکاری وکلا نیازمند است.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان در دیدار هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان و رئیس حوزه قضائی شهرستان رفسنجان حجه الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: نگاه ما به وکلا به عنوان بازوان دستگاه قضایی و مجری عدالت است چرا که وکیل نقاط مبهم پرونده را برای قاضی روشن می‌سازد.

حجه الاسلام پورمحمدی با اشاره به رضایت دادگستری رفسنجان از 99 درصد وکلای این حوزه ابراز کرد: در صدد هستیم تا مشکلات پیش رو را نیز با تعامل حل کنیم و در جهت ارائه کمی و کیفی خدمات قضائی به مردم پیشرفت مطلوبی داشته باشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان نیز ضمن تشکر از دعوت ریاست محترم دادگستری رفسنجان به نقش وکلا در پرونده‌های قضایی و ضرورت رعایت شأن آن‌ها هنگام دفاع و انجام وظیفه و امور انجام شده در حوزه استان در راستای رعایت شئون حرفه‌ای پرداخت.

شعبانی همچنین به تجهیز اتاق مناسب برای ملاقات وکلا با موکلین در زندان و تخصیص فضای مناسب برای مطالعه پرونده و استراحت وکلا به عنوان برخی از مسائل مطروحه اشاره نمود.

وی نتیجه این جلسه را مثبت ارزیابی و ابراز داشت: برخی از مسائلی که از سوی هیئت مدیره مطرح شد با رویکرد مثبت و تعاملی ریاست محترم دادگستری شهرستان رفسنجان مقرر گردید تا در دستور کار قرار گیرد و با تعامل دوسویه حل و فصل شود.

علی فیروزمند نایب رئیس هیئت مدیره، سید حسین معین زاده، وحید رضوانی و سیدعلی سیدنا نیز در مباحث مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند و با اشاره به نقش وکلا در ارتقای علمی آرا و روند دادرسی خواستار حل برخی مشکلات وکلا و حفظ شأن و جایگاه نهاد وکالت شدند.