‍ دیدار هیئت مدیره کانون وکلاء دادگستری با رییس اداره حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان؛ در ابتدای جلسه که در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ تشکیل شد آقای عارفی رییس کانون وکلاء ضمن عرض سلام و تهنیت و تبریک انتصاب جناب نیک ورز،  بعنوان ریاست اداره حفاظت اطلاعات و معرفی موازین و تشکیلات  کانون بر استمرار تداوم تعامل کانون و آن اداره تأکید کردند. ایشان ضمن تاکید بر سلامت عموم وکلای دادگستری، خواستار نظارت و رفع رفتارهای خلاف شأن توسط قضات جوان و کم سابقه شدند و بر حفظ شأن و حیثیت وکلاء بعنوان یکی از ارکان برقراری عدالت در جامعه تاکید کردند. وی همچنین بر استقلال و خودانتظامی کانون تأکید و بیان کردند این نهاد بدون هیچگونه توقع و به طور مستمر، مشغول خدمت رسانی به مردم می باشد که از این جمله می توان هزارها وکالت تسخیری و معاضدتی توسط همکاران ما در هر سال اشاره نمود.

سپس آقای مجید شعبانی عضو هیئت مدیره کانون با تاکید بر وجود روابط حسنه فی مابین کانون و آن اداره و تقاضای ادامه این روند نگرانی خود را نسبت به افزایش ظرفیت دانشکده های حقوق که منجر به ایجاد بازار بیکاری در بین فارغ التحصیلان و نگاه رقابتی در بین وکلاء  که خلاف شأن وکالت است و موجب وکیل بیکار بجای کارشناس حقوق می شود. همچنین ایشان خواستار برخورد با مؤسسات حقوقی غیر مجاز که تمدید قرارداد نکرده اند شدند.

در ادامه آقای صفی نتاج دادستان انتظامی کانون وکلا بیان کرد:  دادسرای انتظامی دو مؤلفه را در دستور کار خود دارد ، اولین مؤلفه آن دفاع از حقوق مردم و دومین آن ارتقای اخلاق حرفه ای و حفظ خود انتظامی و آگاهی بخشی از طریق آموزش و ارتباط بیشتر با وکلا است.

سپس آقای حسام عارفی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری بیان داشتند: با توجه به حضور ۶ ماهه کارآموزان در دستگاه قضایی براساس آیین نامه ۱۴۰۰ و بررسی پرونده های درحال رسیدگی و یا دارای وقت رسیدگی  توسط آنان ، ایشان هیچ درآمدی در این مدت ندارند و این وضعیت آنها را با مشکل مواجه میکند، ضمن آنکه دستگاه قضایی همچنین فضایی، جهت آموزش و حتی استقرار آنها ندارد، لذا می طلبد دادگستری استان کرمان این مشکل را به قوه محترم قضائیه انعکاس دهند.

در آخر آقای نیک ورز رییس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان بیان داشتند وکالت و قضات دو بال فرشته عدالت هستند و برای برقرای عدالت حضور این دو رکن در کنار هم ضروری است. وی رفتار ناشایست با وکلا را تقبیح کرده و تاکید نمودند که حفظ حیثیت وکلاء دادگستری در واقع حفظ حیثیت دادگستری است و  در ادامه خواستار ایجاد فوریت و دقت بالاتر در ارسال نتایج گزارشات از کانون وکلای دادگستری شدند.