برگزاری دومین نشست اعضای اداره نظارت و بازرسی

دومین نشست اعضای اداره نظارت و بازرسی ساعت ۵ عصرمورخه ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ با حضور رئیس هیئت مدیره در محل کانون برگزار گردید.

در این جلسه آقای عارفی پس از عرض خیر مقدم، به بیان اهمیت مسائل اخیر و تصویب غیر متعارف مقررات ضد وکالتی در جریان طرح ها و لوایح غیر مرتبط با وکالت که عملاً بنیان وکالت، حقوق بنیادین شهروندان،دادرسی عادلانه و امنیت قضایی را از بین می برد پرداختند و بر لزوم همکاری و همبستگی بیشتر وکلاجهت تنویر ذهن مسئولین تاکید کردند.

وی همچنین بیان داشت شغل وکالت علم، فن و منصب است نه کسب و کار چراکه در غیر این صورت، آموزش کارآموزان، وکالت های معاضدتی،مشاوره ای،تسخیری و امثالهم بی معنی خواهد بود. کدام کاسب بدون اخذ قیمت یا اجرت به ارائه خدمات میپردازد؟ وکلای دادگستری استان کرمان بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای خدمت به جامعه،همکاری با دستگاه قضا و ادای دین خود به این ملت بزرگ سالیانه دهها هزار وکالت تسخیری ومعاضدتی را انجام می‌دهند و نه آنکه حق الزحمه ای دریافت نمی‌کنند در پرداخت مالیات به دولت همیشه پیشگام بوده وهستند،لذا توقع ما از قوه مقننه وکلیه قانونگذاران، خاصه نمایندگان محترم مردم این استان در مجلس شورای اسلامی غیر از این بود، مخصوصا از آقایان دکتر زاهدی،دکتر پورابراهیمی وحجه الاسلام غضنفرآبادی که در تصویب این مقرارت غیر مرتبط وناهمگون،با شغل شریف وکالت نقش بیشتری داشته اند، البته موضع گیری مسئولین عالی‌رتبه قضایی کشور جای تقدیر دارد که حق مطلب را گفتند وبر تبعات این مصوبات تاکید نمودند. اینجا بی مناسبت نیست یک سئوالی از نمایندگان محترم مجلس داشته باشم،عزیزان شما وکیل مردم هستید البته در حیطه گسترده ترو اختیار بیشتر،حال اگر مقرراتی وضع شود که شما عالیجنابان را در زیر مجموعه دولت به معنای خاص قرار دهد وامر ونهی شوید باز هم خودتان را وکیل ملت میدانید؟ به نظر شما با اجرای،این مقررات غیر کارشناسی که از مجاری غیر مرتبط مانند قانون جهش تولید،تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار،برنامه ۵ ساله هفتم و…. بر حرفه و علم وکالت تاثیر ناموذونی گذاشته اند آیا می‌شود منتظر حضور وکیل مستقل وغیر وابسته در دادرسی عادلانه بود؟آیا عضوی از اعضاء دولت،قوای دیگر تا کنون به محکمه احضار نشده و با کمک وهمراهی وکیل مستقل منتظر رسیدگی عادلانه نبوده اند؟آیا فکر می‌کنید منبعد دولتمردان به وکیل دادگستری مستقل و مجرب نیاز پیدا نمیکنند؟ وصدها ایراد و آیای دیگر…..‌. در ادامه آقای علی مشایخی رئیس اداره نظارت و بازرسی ضمن تشکر و قدردانی از هیئت مدیره و اعضای اداره نظارت وبازرسی، ترتیب تشکیلات این اداره را معرفی کرده و بیان داشتند که اصل حاکم بر این اداره، نظارت بر اعمال وکلا با در نظر گرفتن اصل بی طرفی و حفظ اسرار آنها است.

ایشان همچنین بر اهمیت مسئله پیشگیری از وقوع تخلف،همراه با حفظ شأن وکلا تأکید کرده و خواستار دقت در اصالت و صحت گزارش های دریافتی و اهتمام بر ایجاد محیطی امن برای مردم وهمکاران وکیل شدند.

سپس سایر اعضای حاضر در جلسه پس از معرفی خود و ابراز تمایل همکاری، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اظهار نمودند.

و در پایان آقای عارفی به منظور رفع ابهام موضوعات مطرح شده توسط همکاران، نکاتی را بیان و احکام اعضا را به ایشان تقدیم کردند.

طراحی و توسعه در ocode.ir | تمامی حقوق برای کانون وکلای دادگستری استان کرمان محفوظ است