گزارش عملکرد خرداد ماه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان

به نام آنکه جان رافکرت آموخت                           چراغ دل به نورجان برافروخت

عرض سلام وادب خدمت همکاران ارجمند وباتشکرازعزیزانی که ضمن مطالعه گزارش عملکرداردیبهشت ماه 1395باپیامهای خود(تشکر،انتقادوپیشنهاد)ماراموردلطف خودقراردادند.بدین وسیله گزارش عملکرد خردادماه هیات مدیره تقدیم می گردد.

1-پیگیری امورساختمان هفت باغ کانون وکلا، درخردادماه جلسات متعددی توسط هیات مدیره باپیمانکاروتعدادی ازهمکاران به منظورهمفکری درجهت اتخاذ بهترین تصمیم درخصوص ساختمان مذکور برگزارگردید. ومقررگردید به منظورجلوگیری ازورود خسارت به پروژه ازکلیه امکانات موجود و مشاوره همکاران دوره قبل نیزکه اطلاعات بیشتری درخصوص جزئیات ساختمان دارند نیزاستفاده گردد تاضمن رعایت مصلحت کانون اقدامات لازم درجهت راه اندازی عملیات ساخت وساز بالحاظ امکانات مالی کانون بعمل آید.

2-دیداربارئیس دادگستری جیرفت، مورخ پنجم خردادماه ریاست هیات مدیره کانون با جناب آقای انجم روز،رئیس دادگستری جیرفت دیداروگفتگوکرد.دراین دیدارضمن تاکید برتکریم وکلا وقضات دردادگستری، درخصوص انتظارات وکلا ازقضات ودادگستری بحث وگفتگوشد.دراین دیداربه منظورپیش بینی تعدادوکیل درسال آینده وتناسب با تعدادپرونده هاوضعیت حوزه قضایی جیرفت ونحوه استقراروکلا موردبررسی قرارگرفت.

3-دیداربانماینده  شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه دردفترکانون وکلا، مورخ پنجم خردادماه باتلاش کمیسیون پارلمانی کانون ،جناب آقای دکتربختیاری، نماینده محترم شهرستان شهربابک دردفترکانون وکلا با اعضای هیات مدیره کانون دیداروگفتگوکردند.درآغازسرکارخانم مجدزاده، نایب رئیس کانون باعرض خیرمقدم به اهداف این نشست پرداختندواهم موضوع بحث لایحه جامع وکالت که دغدغه اصلی وکلاست مطرح وتوجه نماینده محترم به آن جلب شد.سپس جناب آقای بینا عضوکمیسیون پارلمانی کانون به بیان مسائل مختلف حقوقی جامعه پرداختندوناکارآمدی بعضی ازقوانین درکشورمورد توجه حاضرین قرارگرفت وسایرهمکاران حاضرنیز خواستارارتباط بیشتربین جامعه حقوقی ونمایندگان شدند وجناب آقای دکتربختیاری نیزضمن ابرازخرسندی ازاین دیدار وعده دادکه درنشستهای آتی به بحث پیرامون مسائل مختلف بپردازد.

4-دیداربانماینده شهرستان شهربابک دردفترکانون وکلا، درخردادماه هیات مدیره باتلاش کمیسیون پارلمانی بانماینده مردم شهرستان شهربابک دیداروگفتگوکرد.

دراین دیدار که تعدادی ازهمکاران وکیل حضورداشتندکه هدف ازاین همکاری دوجانبه راتلاش درجهت ارتقاء قانونگذاری وحل معضلات حقوقی کشوراعلام داشتند. دراین دیدار اهم فعالیتهای کانون وکلای دادگستری کرمان به اطلاع  نماینده محترم رسید.این نماینده نیزضمن ابراز خرسندی ازاین دعوت برهمکاری مستمرباکانون وکلادرجهت حل مشکلات حقوقی وقانونی اعلام نمود.

5-برگزاری جلسه سخنرانی کارآموزان، مورخ شانزدهم خردادماه جلسه سخنرانی کارآموزان وکالت تحت عنوان حقوق اصحاب دعوی وباحضورجناب آقای سیدنا تشکیل گردید.

6-جلسه توجیهی کارآموزان جدید، مورخ هفدهم خرداد جلسه توجیهی کارآموزان جدیدبا تلاش جناب آقای دکترصفا برگزارگردید.

دراین جلسه سرکارخانم کماالدینی وجناب آقای احسان توضیحات لازم رادرخصوص نحوه انجام وظایف کارآموزی ارائه وباکمک سرکارخانم اسماعیلی وسایرپرسنل کانون اطلاعات لازم دراختیارکارآموزان قرارگرفت.

7-جلسه توجیهی مالیاتی، مورخ هفدهم خردادماه باتلاش کمیسیون آموزش کانون وجناب آقای دکترشریعت، جلسه توجیهی مالیاتی به منظورآشنایی همکاران دراین خصوص وتشریح زوایای قانون جدیدمالیاتی برگزارودراین جلسه جناب آقای ابوالحسنی کارشناس ارشد مالیاتی توضیحات جامعی تقدیم همکاران نمودند.

8-ملاقات بارئیس کل دادگستری، معاونین،دادستان، شهرداروتعدادی ازمسئولین استان دردفترریاست دادگستری کرمان.دراین دیدار که به منظور رای زنی درخصوص بزرگداشت هفته قوه قضائیه برگزارشده بود هریک ازمسئولین پیشنهاداتی مطرح کردندکه ریاست محترم کانون طی سخنانی به مسئولین شهراعلام داشت همه ما به مردم مدیون هستیم وبهترین گزینه برای معرفی دادگستری وقوه قضائیه این است که دریکی ازروزهای این هفته ریاست محترم دادگستری ومعاونین به صورت نمادین دریکی ازمراکزعمومی مثل صداوسیما یاشهرداری حاضرو به درددل گرفتاران رسیده وکانون وکلا نیزآمادگی خودرا اعلام می کندکه درآن روزبا تیمی مرکب ازوکلا به ایشان مشاوره رایگان ارائه دهند.النهایه مقررگردید جشنواره ای مطبوعاتی برگزارگرددکه درآن کانون وکلا نیزفعالیتهای خودرا به جامعه معرفی کند.ومسئولین دادگستری وکانون دریکی ازروزهای هفته قوه قضائیه به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کنند.

9-دیداربانماینده مردم کرمان وراور،مورخ بیستم خردادماه دکترپورابراهیمی، نماینده محترم مردم کرمان وراوردردفترکانون وکلای دادگستری حاضروبااعضای هیات مدیره کانون دیداروگفتگوکرد.دراین دیدارکه باتلاش کمیسیون پارلمانی، جناب آقای بینا برگزارگردید. ریاست محترم کانون باتقدیم شعری درخصوص فلسفه ماه مبارک رمضان وخیرمقدم به نماینده محترم به اهمیت رسالت نمایندگی اشاره کردوبه مشارالیه یادآورشد،اظهارنظرهای نمایندگان ثبت وبرای همیشه درتاریخ ماندگارخواهدماند وموردقضاوت قرارخواهدگرفت که قطعا شما سربلندخواهید بود و هدف ما تعالی حقوق شهروندی است ومسلما استقلال نهاد وکالت درجهت حفظ حقوق شهروندان است.

سرکارخانم مجدزاده نایب رئیس کانون به پراکندگی قوانین ومشکلات قانونگذاری اشاره کردند وجناب آقای دکترصفا نیزتوجه نماینده محترم رابه افزایش هزینه های دادرسی ومشکلات مردم جلب نمودندوجناب آقای بینا نیز به کهنگی بعضی ازقوانین اشاره کرده وازنماینده محترم خواستندکه برای همفکری دراین موارد با کانون وکلا همراه باشد.درپایان نماینده مجلس ضمن ابرازخوشنودی ازحضوردرجمع وکلا همکاری خودراباکانون وکلا مثمرثمردانست واعلام آمادگی نمودتا اوقاتی رابه این جلسات اختصاص دهد.

10-شرکت درضیافت افطاربسیج حقوقدانان،مورخ بیست ودوم خرداد اعضای هیات مدیره کانون وکلا به اتفاق جناب آقای سالاری دادستان وتعدادی ازقضات و وکلا دراین مجلس معنوی شرکت کردندودرهمین اثنا با این عزیزان دیدار وگفتگوکردند.

11- جلسه معاونت پیشگری ازجرم دادگستری کرمان، دراین جلسه که درتاریخ 24خردادماه باحضورهیات مدیره ومسئولین دادگستری کرمان برگزارشد،هیات مدیره ضمن اعلام تشکیل مرکزداوری درکانون وکلای کرمان مراتب همکاری کانون وکلارا درجشنواره مطبوعاتی که دادگستری پیش بینی کرده رابه اطلاع حضاررسانیده وبدین وسیله به معرفی خدمات حقوقی وکلاپرداختند.

12-شرکت در مراسم افطار کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، مورخ 24 خرداد ماه هیئت مدیره کانون با دعوت ریاست محترم در مراسم مربوطه شرکت و در همین جلسه با رئیس ، اعضاء هیئت مدیره و تعدادی از کارشناسان محترم دیدار و گفتگو شد و برنامه هایی برای مشارکت کانون کارشناسان در پیشبرد اهداف مشترک ، از جمله مشکلات ورود و خروج به مراجع قضایی ،تدارک دیده شد.

13-جلسه کمیسیون نظارت کانون وکلا، به دنبال اعلام یکی ازدادگستریهای استان مبنی برعدم استقرار تعدادی ازوکلا درمحل اشتغال خود، این موضوع دردستورکارهیات مدیره قرارگرفت وملاقاتهایی با مسئولین حوزه های قضایی صورت پذیرفت وپس ازهماهنگی باجناب آقای راشدی، ریاست محترم کمیسیون ،مورخ24خردادماه جلسه ای برای اتخاذ تصمیم دراین خصوص باحضوراعضای محترم کمیسیون تشکیل ومقررگردید وضعیت کلیه حوزه های استان بررسی وقدامات لازم بعمل آید.لذا بدین وسیله از همکارانی که درمحل اشتغال خودمستقرنیستند توصیه می گردد،برای تعین تکلیف به کانون مراجعه نمایند.

14-شرکت درجلسه انجمن حمایت ازخانواده های نیازمند زندانیان، پیرودعوت جناب آقای سالاری دادستان محترم کرمان ،ریاست محترم کانون وکلا به اتفاق ریاست محترم دادگستری وجناب آقای راشدی ریاست محترم کمیسیون نظارت درجلسه ای که به همین منظورتشکیل شده بودشرکت کردند.دراین جلسه وضعیت خانواده های زندانیان وآسیب های احتمالی موردبررسی قرارگرفت وتدابیری دراین خصوص اندیشیده شد.

15-برگزاری ضیافت افطارکانون وکلای دادگستری کرمان، طبق سنت همه ساله کانون وکلا امکان دیدارهمکاران رادریک فضای معنوی درماه مبارک رمضان فراهم می کند.

لذا باتصمیم هیات مدیره امسال چهاردهم ماه مبارک رمضان این مراسم درمهمانسرای جهانگردی کرمان باتلاش جناب آقای سعیدی و کارکنان برگزارگردید.

16-پیگیری وضعیت شرح وظایف کارکنان کانون، درخردادماه 1395پس ازتصویب هیات مدیره کانون، جناب آقای سعیدی مدیرمحترم داخلی برنامه جمع آوری وبررسی وضعیت سایرکانونها رادردستورکارقرارداده واقدامات لازم رادراین خصوص بعمل آورد.همچنین مشارالیه، ضمن ملاقات با مدیرداخلی منتخب کانون یزدتجربیات خودرا دراختیار همکارکانون همسایه گذاشت.

17-پیگیری اظهارنامه مالیاتی کانون، به دنبال سیاست هیات مدیره مبنی بربرنامه ریزی درامورمختلف ، باانتخاب مشاورمالیاتی ازبین کارشناسان کارتنظیم اظهارنامه مالیاتی آغازوباتلاش مسئول امورمالی کانون، جناب آقای جوادی اظهارنامه مالیاتی تهیه ومقررگردید،پس ازتاییدهیات مدیره به حوزه مالیاتی مربوطه تقدیم تاازتحمل جریمه های سنگین جلوگیری گردد.

لطفا پیشنهادوانتقادات خودرابه دفترکانون وکلایا به آدرس ایمیل     moeinzadeh4@gmail.comارسال فرمایید.

هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان