بیانیه کمیسیون بانوان کانون وکلای کرمان در باب سخنان اخیر سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

 درحالی‌که چندی پیش، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس درباره رفع محدودیت ورود به برخی مشاغل و از آن جمله، شکستن انحصار وکالت، بر‌خلاف وظیفه ذاتی خود سخن رانده بودند، امروز سخنگوی این کمیسیون، با فروگذاردن رسالت اجتماعی خویش، چنین فرموده‌اند که:«لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هنوز اعلام وصول نشده است.» اسف‌بار اینکه در ادامه افزوده اند: « ما اولویت‌های خود را اعلام کرده‌ایم.این لایحه اولویت ما نیست»!! نمایندگان محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی! البته که اولویت شما پرداختن به مشکلات نهاد وکالتی‌ست که نه تنها کمترین ارتباطی با حیطه وظایف شما ندارد، بلکه به‌لحاظ صبغه اجتماعی و پایگاه مردمی، پیدایش نهاد و پیرایش قوانینش ، ریشه در درد مردم و ستاندن داد مظلوم از بیداد ظالم دارد!  و عجبا که اولویت شما هرگز درد زنان آسیب دیده جامعه که از قضا، وظیفه ذاتی کمیسیون مربوطه است، نبوده و احتمالاً نخواهد بود. لایحه منع خشونت علیه زنان علیرغم همه کاستی‌هایش، سالهاست کنج خانه‌ی ملت خاک می‌خورد و ندایی به یاری، به‌ندرت و موقت از سوی بانوان مجلس بلند می‌شود و به‌سرعت خاموش! بخش عمده‌ی این خموشی اما، فراتر از نگاه مجلس و مجلسی‌ها، ریشه در نوع زندگی شهری و طبقات اجتماعی جامعه دارد. زنان ساکن کلانشهرها یا متعلق به فرهنگی پیشرو در طبقات متوسط و بالای جامعه، غالباً برخوردار از تحصیلات عالیه، موقعیت اجتماعی درخور و در شرایطی برابر با مردان جامعه‌اند و طبعاً دغدغه‌ی دائمی زنان خشونت‌دیده‌ی انواع تعرض‌ها و آسیب‌های خیابانی و خانگی را ندارند و جز ندرتاً در اخبار، تصویری از رنج ناشی از فرهنگ زن‌ستیز برایشان در ذهن، ترسیم نمی‌شود. اگر هم مورد آسیبی واقع شوند، دردشان گفته و صدایشان شنیده می‌شود. زنان شهرهای کوچک، روستا‌نشین و مناطق کم برخوردار اما در تکاپوی دستیابی به بدیهی‌ترین حقوق خود، نه از حق بر آموزش و بر درمان در شرایط ویژه و… که از حق بر جسم و روح خود محروم بوده، مملوک مردانی مغروق در انواع فقرهای فرهنگی و فلاکت‌های اجتماعی اند.فریادهاشان در گلو خشک و فریادرسان همه خاموش! در حالیکه در همسایگی ما در افغانستان، بیش از یک دهه از تصویب قانون منع خشونت علیه زنان  می‌گذرد، دغدغه‌ی مجلس‌نشینان محترم  تخریب نهادهایی با قوانینی پیشرو و تعلل در تصویب لوایح ضروری است. تأخیر در روند تصویب اندک لوایح و طرح‌هایی که می‌تواند برای وضعیت جامعه نسوان شرایط بهتری را رقم زند، اثری بس ویرانگر بر جامعه‌ی  زنانِ در حاشیه و تبعاً بر کل اجتماع دارد. ما جامعه وکیل بانوان کانون وکلای دادگستری کرمان، صدای زنان بی‌صدا می‌شویم و از نمایندگان محترم ، خاصه در کمیسیون اجتماعی تقاضا داریم به رسالت خطیر خویش در زمینه اصلاح و تصویب لایحه‌ی مذکور، بذل توجه و تعجیل فرمایند. کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری استان کرمان